Es fa molt difícil resumir o intentar explicar el que va passar aquest diumenge a Mònaco. El motiu? que van passat masses coses i es poden fer moltes lectures del que ha donat de si la cursa. De totes maneres intentaré extreure les claus de la cursa. Per començar la qualificació de dissabte, en sec, va mostrar un ferrari molt competitiu copant la primera linia com feia 30 anys que no ho feia. Un mclaren just darrera, un bmw com a tercer i un renault amb els problemes que apuntava asimetrich en l'últim post (falta de tracció i d'estabilitat en acceleració/frenada). Diumenge va ploure tot el matí i fins començada la cursa no va parar. Això va dividir l'estat de la pista en tres trams. En el primer hi havia molta aigua a la pista i el millor pneumàtic era el "full wet", el segon era ideal per "wet" i el tercer per sec "super-soft". El problema està en que fer servir el pneumàtic erroni era pràcticament un suicidi (si de cas ja faré un post dedicat a la selecció de rodes en mullat posteriorment...). Un altre problema era que els meteoròlegs de la FIA donaven pluja per el tram final de la cursa. Sortida dolenta dels Ferrari (com sempre) i Hamilton que aconsegueix passar a Raikkonen en els primers 25 metres. Massa condueix de forma impecable durant el tram de mullat portant pneumàtics wet, i manté un liderat sòlid. A la volta 5 Hamilton toca unes defenses i es veu obligat a parar a boxes. Carrega de gasolina i posa rodes "wet" que li donen un ritme molt bo durant els 2/3 de la cursa. Alonso comet una errada i ha de canviar rodes però decideix seguir amb les "full wet" Quan a la segona part la pista es comença a assecar i esalfar, les rodes no li donen cap adherencia, a banda es toca amb Heidfield de manera impròpia, passant per on no hi cap i arruinant la cursa del pilot de bmw (encara més...). Raikkonen és sancionat per posar les rodes més tard que ningú al pit lane (error gravíssim del equip que es va voler passar de llest) i es veu col·locat a la 5 posició. Aleshores, amb tothom sorprés per la solvència de Massa, a qui no li agrada ni Mònaco ni l'aigua, comet una errada a santa devota i fa un recte que li fa perdre uns 20 segons i el deixa segona darrera un Kubica que no havia comés cap errada. Paren Massa i Kubica i Hamilton es situa com a líder marcant les voltes rápides a mida que la pista s'asseca. A Massa li posen rodes "wet" (les úniques possibles en les condicions en aquell moment) i si plou no s'haurà d'aturar més. Però segueix cedint temps a un Hamilton que vola en un circuit amb trams secs i trams humits. Aleshores la bomba de la FIA , pluja en 6 minuts... Els equips que s'han d'aturar (Renault i Hamilton) no fan cas i munten rodes seques "soft". Alonso pateix durant unes voltes però quan les posa Hamilton la pista ja està ideal per aquestes rodes. El líder ja està decidit. Massa ha de canviar les rodes "wet" ja que la pista ja està massa seca. Kubica es segon però Hamilton està a un món. Aleshores l'ultim cop d'efecte el Safety car torna a aparèixer. Raikkonen que rodava 5é perd el món de vista i envesteix un Sutil a la "nouvelle chicane" que feia la cursa de la seva vida amb un force india. Hamilton guanya la cursa i demostra que actualment és un dels millors(sino el millor) tàndem equip-pilot del mundial. Per treure's el barret, la tàctica i la tècnica han donat a mclaren i a Lewis una victòria impressionant i el liderat del mundial. ferrari continua amb la maledicció a mònaco, tot i que Massa no ha fet una mala cursa, simplement la tàctica no era la adecuada. Raikonnen sense comentaris, pèssim ell i l'equip. Alonso igual si fa o no fa (a veure que diu la premsa espanyola avui, suposo que treuran mèrit a Hamilton i li donarán a Alonso però m'agradaria veure com s'ho fan). Pobre Sutil, que havia fet una carrera boníssima i Raikonnen li va arruinar. Kubica fantàstic fent un segon i demostrant que té "mans de seda" i bmw que segueix a la lluita per constructors i pilots quan ha passat un terç del campionat.
Jo vaig disfrutar molt amb la cursa, tot i els resultats de la scuderia, i vam poder veure més els pilots que els cotxes.
Espero que els vostres comentaris enriqueixis aquest post sobre aquesta cursa tant interessant
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
5 comentaris:
coincideixo amb tu, la cursa va ser al·lucinant. A més de la vidilla que va donar la pluja, l'abús de les càmeres subjectives muntades als cotxes va ser tot un encert, semblava que et trobessis mirant una partida de play station!.
El Hamilton impressionant, tot i la cagada va arrassar. I l'Alonso va arruïnar ell tot solet una cursa que li podria haver sortit molt bé: Malgrat els problemes dels Renault, va aconseguir classificar molt bé, va fer una sortida collonuda i la seva cursa era impressionant... fins que la va cagar volent avançar per un forat més petit que l'ull d'una agulla!. Qui també es va doctorar va ser el Nelsinho "Paquet" (com dius tu), es va doctorar en paquetisme i patetisme aguantant només unes 3 corbes amb els neumàtics de sec!. Vaja fixatge.
El que més greu em va saber va ser ho del Sutil, quina mala sort! ... jo que ja estava corejant el seu nom!.
Pel que he estat veient la premsa esportiva espanyola i catalana, segueixen en la seva linia. Titulen a "Hamilton li toca la loteria a Mònaco". Les cròniques són més moderades i reconeixen la seva cursa però els hi costa reconèixer el fet. Sobre Nelson "Paquet" es diu que a l'estiu pot estar fora de renault i ser substituit per TAKUMA SATO!!!!. Que en penses de la cursa de Massa, la gent el crimilatiza molt però considero que no ho va fer tant malament, va posar les úniques rodes que es podien posar en aquell moment, sense aquesta parada extra per posar els secs crec que seria segon sense gaire problemes. Va cometre una errada si però qui no...(Hamilton, Alonso, Raikonnen, Rosberg i un llarg) etc... No oblidem el pobre Heikki que va veure com el seu cotxe es parava abans de sortir...
Home jo no crec que fes una mala carrera, més aviat va ser una mala decisió de l'equip l'últim canvi. La veritat és que no vaig entendre massa el perquè... pot ser continuant amb els de mullat hagués perdut temps, però considerant ho difícil que és avançar a mònaco no crec que li hagués costat mantindre la segona posició. Pot ser te a veure amb la estabilitat del cotxe quan es corre amb neumàtics no adequats degut al desgast de la goma? Deu ser un motiu més aviat tècnic? No se. El que és veritat és que McLaren va encertar al moment de canviar l'estratègia i improvitzar, el que diu més per l'equip que del pilot... de fet, crec que van utilitzar Kovalainen com a conillet d'indies, testant en el seu cotxe la bondat dels neumàtics de sec per després fer entrar a Hamilton. En aquest sentit pot ser a Ferrari li va faltar imaginació ... però tampoc és criticable ja que la FIA preveia una pluja que després no va arribar... Total, que tot va ser massa complicat com per criminalitzar a Massa. De criticar a algú a Ferrari, haurien de llençar la caballeria contra Raikonen, aquest sí que ho va fer de pena.
Home McLaren va tenir una visió que no es veia a la fòrmula 1 des que el mag "Brawn" estava a feraari. Les últimes informacions surgides del GP de Mònaco són que Kimi es va disculpar personalment a Sutil i ALERTA!!!(com diria el Monegal)que Alonso afirma que Hamilton no es candidat al títol.Potser si que s'ha moderat però segueix sent un prepotent i això l'impedeix veure que passat un terç del campionat és líder JA HO VEUEN!!! El cert és que Kimi ha tingut dues curses (Austràlia i aquesta) en que ho ha fet de pena. Que ho pensi ja que no se'n permeten gaires per poder ser campió del món. Queda demostrat amb el fet que Kubica, sense cap victòria, és un clar candidat ara per ara.
Ei nois! moltes gràcies pels comentari de curs... aquí no hi ha manera de veure cap carrera. Bé, sí, el cap de setmana vaig veure la final de les 500 milles d'Indianapolis jajaja! A la Danica Patrick la van envestir i em vaig quedar amb les ganes de veure-la al podi, tot i que la van enfocar més cops que al guanyador crec jeje!
Publica un comentari a l'entrada