dimarts, 20 de maig del 2008

Prèvia al Gp de Mònaco 08



La Santa Devota, el Casino, loews, tabac, la piscina i la rascasse delimiten el traçat urbà de Mònaco. Aquestes corbes són conegudes des de l'any 29 ja que el circuit existeix com a tal des d'abans de l'existència de la f-1 com a disciplina oficial. Ha patit molts pocs canvis i ha vist com els grans de la disciplina han gaudit de grans victòries i també de grans decepcions. Una victòria a Monte-Carlo suposa el "doctorat" en l'especialitat.

Malgrat la seva impressionant història s'ha de reconèixer que actualment és un GP ensopit on els dubtes s'aclareixen dissabte en la qualificació. Sortir de la pole és un 80% de la victòria ja que un pot ser més ràpid que el pilot del davant però passar-lo pot ser simplement impossible. Nomès si la diferència es dispara és possible fer-ho a la chicane posterior al túnel o fins i tot a la santa devota.

Circuit històricament favorable a McLaren que ha guanyat en 14 ocasions per 8 de Ferrari, i on es va coronar Senna amb 6 victòries.

Tècnicament és un circuit on el que compta és la capacitat de tracció del cotxe i la concentració del pilot , ja que no hi ha marge d'error i les tanques es troben a sobre del circuit constantment. A sobre és el gran premi amb més voltes (78) degut a que el traçat és molt més curt de la resta.

El gran favorit per guanyar-lo aquest any: Lewis Hamilton que porta un cotxe que tracciona bé i s'adapta bé a les configuracions de alta càrrega aerodinàmica, com a Tiffosso sempre espero una victòria del "cavallino" però ni el cotxe s'adapta bé ni els pilots han demostrat ser molt consistents a Mònaco, he acabat considerant-ho equivalent a una victòria culé al Bernabeu, esperada però conscient que serà difícil. Crec que fins i tot podem veure els bmw per davant dels Ferrari aquest any. Sobre Alonso i Renault crec que faran el millor gran premi fins ara tot i que no es descartable que Nelsinho "Paquet" la lii dissabte o diumenge. Si es confirma que el temps estarà regirat i que plourà a estones aleshores serà un autèntic espectacle. Dijous tindrem una primera referència (entrenaments lliures) i dissabte començarà la festa. Divendres no es corre que és Santa devota.


Una cita anual imprescindible que supleix l'interès esportiu per l'espectacle ja sigui diamants en els cotxes, personatges de Star wars canviant rodes, o topades i accidents múltiples;

Els últims guanyadors han sigut:

06-07 Alonso

05 Raikonnen

04 Trulli

03 Montoya

Actualitzaré l'entrada amb els resultats dels entrenaments lliures...

1
Kimi Räikkönen Ferrari 1:15.948
2
Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:16.216 0.268
3
Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:16.248 0.300
4
Felipe Massa Ferrari 1:16.292 0.344
5
Nico Rosberg Williams-Toyota 1:16.653 0.705
6
Robert Kubica BMW Sauber 1:16.834 0.886
7
Fernando Alonso Renault 1:17.498 1.550
8
Rubens Barrichello Honda 1:17.511 1.563
9
Mark Webber Red Bull-Renault 1:17.798 1.850
10
Giancarlo Fisichella Force India-Ferrari 1:17.835 1.887
11
Timo Glock Toyota 1:17.942 1.994
12
Jenson Button Honda 1:18.153 2.205
13
Sebastien Bourdais STR-Ferrari 1:18.245 2.297
14
Nick Heidfeld BMW Sauber 1:18.263 2.315
15
Kazuki Nakajima Williams-Toyota 1:18.274 2.326
16
Jarno Trulli Toyota 1:18.360 2.412
17
Adrian Sutil Force India-Ferrari 1:18.360 2.412
18
Nelsinho Piquet Renault 1:18.955 3.007
19
Sebastian Vettel STR-Ferrari 1:19.176 3.228
20
David Coulthard Red Bull-Renault no time
Segona sessió d'entrenaments lliures, on Hamilton ha fet el millor temps, un temps espectacular,i on alonso ha trencat l'aleró a Santa Devota, si dissabte plou aquests temps no serviran per res. Es nota que Hamilton ho donarà tot des del primer moment per guanyar aquest GP. Gran paper de Rosberg que pot donar la sorpresa i Nelson "Paquet" que no se'n surt i queda a més de 2s dels líders.

4 comentaris:

Asimetrich ha dit...

Molt bona aquesta prèvia. Veig que aquest blog torna a funcionar ... Visca!

El que dius dels Renault, he llegit el contrari, que un dels seus principals problemes és la falta de tracció i que no esperen fer un gran paper. A veure com va tot ... i a veure, que per un dia no guanyi Ferrari ... tampoc passa res home, que tant monopoli no mola i així es dona més emoció al mundial

P ha dit...

Una pregunta tifosso: com dius en el post sortir de la pole en aquest circuit és un 80% de la victòria, llavors, creus que si l'Alonso fes la tàctica d'anar molt sec a la classificació, com ho ha fet en algun altre gran premi aquest any, tindria opcions de quedar primer? Be, suposo que si fos així tots anirien secs, no? Que en penses?

Tifosso ha dit...

El 80% de victòria prové de l'estadistica dels resultats en aquest GP. El millor que et pot passar a Mónaco és que puguis marcar tu el ritme, això només ho pot fer el primer. Si tens a darrera un cotxe més ràpid es veu obligat a anar al teu ritme, a no ser que pari moltes voltes més tard, no recuperarà el que ha perdut. El que els equips volen evitar és això, veure's "frenats" per cotxes més lents. Si surts sec i t'atures 4-5 voltes abans que la majoria quan surtis (uns 30s més tard) et trobaràs en ple tràfic i et veuràs obligat a anar al ritme de cotxes que potser fan una parada menys que tu i que són molt lents. En el fons hi ha dues tàctiques a Mònaco: Els equips punters van a dues parades separats per un màxim de 2 voltes i els equips petits van a una aturada al mig del gp. A una aturada si els enginyers saben "calcular" el tràfic que et trobaràs al sortir pots donar la sorpresa.Tot això sense comptar amb el "safety car" que quasi segur que apareix. El que està clar és que el primer després del 2n pit stop és el guanyador a l'espera d'errors de conducció i fallades mecàniques.

Tifosso ha dit...

asimetrich,

Tradicionalment els renaults tenen bona tracció i estabilitat en frenada i acceleració (fixa't en que surten bé al posar el semàfor en verd...)Potser sí que no són el que eren però és evident que el cotxe s'hi adapta bé (l'any passat fisico va fer el millor resultat per Reanult l'any passat aquí)i crec que volen anar una mica de "tapats". Ja és veurà a veure si plou (sembla que sí) i podem veure un espectacle. Per altra banda que m'agradi veure guanyar a ferrari sempre no treu que pugui disfrutar d'un GP com aquest guanyi qui guanyi.