dimarts, 22 de juliol del 2008
Hamilton sobrat i Piquet al podi
Sembla que les curses bojes ens han deixat un treva i em tornat a veure una cursa en condicions meteorològiques estàndard. La qualificació ja s'havia celebrat en sec i per tant ja es podia tenir una idea de com aniríen les coses. El dissabte ja va quedar clar que en aquesta cursa eren 1+19. Que Hamilton rodava en un altre món, que el temps de la pole (a més de 0.5 de Massa) no cuadrava a ningú i que va sorprendre fins i tot al propi box de Mclaren. Amb el semàfor en verd, més del mateix es va anar escapant fins a tenir més de mig pit stop d'avantatge. Per darrera Massa i Kovalainen portaven un ritme similar entre ells però a un món del líder. Més endarrera Raikonnen rodant un pél més lent i amb el dubte de quina estratègia portava. Alonso s'encegava en avançar i al final era el l'avançat. El primer pit stop no va portar sorpreses, dues parades i a voltes molt similars per tothom, i Raikonnen demostrant que no hi havia carta amagada que simplement era lent. Al cap d'unes voltes el cote de Timo Glock trenca un palier de darrera (una cosa molt rara que s'hauria de fer mirar) i es clava una pinya d'aquelles en les que penses que es podría haver fet mal. Entra el safety i tots (quasi) aprofiten per fer la seva segona aturada. Tots? No ja que Mclaren decideix no aturar Hamilton i Piquet que no para tampoc. Total tenim una cursa comandada per Piquet! i seguit per Massa i Kovalainen en el moment de l'aturada de Hamilton, que surt i torna a marcar un ritme impossible a la cursa, Kovalainen es deixa passar descaradament (abans era motiu de sanció, pero era entre cotxes vermells) i Massa fa una maniobra extranyissima al "Hairpin" i Hamiton passa, Piquet tampoc és rival i a la mateixa zona l'avança. Total Hamilton primer tot i l'errada de l'equip en estratègia (si tens ritme l'estratègia passa a un segon pla), Piquet segon (sort en el safety? si però s'ha de reconèixer que va rodar a un bon ritme i que no va cometre errades) i Massa tercer (resignat conscient que no podia fer res més en aquestes condicions). Alonso molt malament amb un ritme baixíssim i fent-se passar cada cop que volia avançar,a sobre va xafar la línia blanca de sortida al pit (sempre ha sigut sanció això pero es veu que ara no...). Qui havia de dir que el primer podi de Renault el faria Piquet? Ferrari sorprenenment fluix, diuen que les temperatures van ser fresques però és que Hamilton (que no Mclaren) els va donar un bany. La sort és que no està lluny en punts a la classificació i que aquest rendiment no crec que es mantingui en cada circuit. S'han de posar les piles a Maranello, o ho perdran tot. En resum si algú diu que Hamilton guanya perquè porta un Mclaren que es miri la cursa de Diumenge i la clasificació de dissabte i que s'atreveixi a repetir-ho.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
3 comentaris:
Tifosso, aquesta si que la vaig veure, al menys en part. Va estar molt emocionant, i fins hi tot va haver avançaments! El de Hamilton a Kovalainen, jo crec que l'hagués avançat igual sense que l'hagués deixat passar, però es cert que podria ser sancionat igual que lo de la línia blanca, ara que el merder que es va formar al box era previsible que passes. A mi també em va semblar que en Massa (evidentment que no) el deixava passar per la cosa estranya que va fer o per la passivitat, la veritat es que si Massa o Raikonen volen guanyar el mundial han de ser una mica mes agressius. No pot ser que en Massa tingui davant al Piquet i no intenti arribar i passar-lo, tenint en compte la "tartana" que porta l'un i el Ferrari de l'altre, no creus?
Per cert, no has dit res de'n Kubika, que li passa? Jo esperava mes d'aquest pilot a McLaren i nomes que estigues una mica millor el mundial de constructors tindria alguna emoció, ja que ara per ara es de Ferrari clarament.
I com dius tu, Hamilton sobrat, aquest payo, diguin el que diguin, es molt bo! I ho demostra a cada cursa, en mullat l'altre dia, en sec ara...
Jo crec que Massa va intentar defensar-se de l'avançament de'n Lewis però era pràcticament impossible que aguantes darrera del Ferrari.De tota manera ho va fer malament. El motiu pel qual no van poder atacar era que realment el cotxe estava molt lent i de fet no era més ràpid que Piquet en aquell "stint" de la cursa. No sé si et refereixes a Kubica (BMW) o a Kovalainen (Mclaren). a BMW passa que no acaben de trobar els reglatges que donen aquelles 2-3 dècimes per estar més endavant. A Kovalainen no sé, creia que era un bon pilot i que ho demostraria a McLaren, però la veritat és que està desaprofitant una ocasió única. Per cert es comenta que la FIA ha demanat el motor de Hamilton ja que creuen que incorporava un control de tracció "manual", haurem de seguir els esdeveniments...
Si, em referia a Kovalainen, jo tambe creia que era millor per això et preguntava que li passava. Ep!, no se res de lo del motor... a veure si torna a haver culebró com l'any passat :D
Publica un comentari a l'entrada