dimecres, 23 d’abril del 2008

Previa del GP d'Espanya 08






Aquest cap de setmana l'anomenat "circ" de la f-1 s'instal·la al circuit de Montmeló en l'inici de la temporada europea. Els ferraristes trobem a faltar un GP com el d'Imola, ja que és un circuit formidable (recordeu batalles Schumi-Alonso dels últims anys) i és el circuit més proper a Maranello (uns 50 km), fet que el converteix en una de les meques del ferrarisme.A aquest fet hi hem d'afegir la tràgica mort d'Ayrton Senna el 1994 (el dia de debut de Rubens Barrichello) a la sortida de la "rivazza". Espero que torni aviat al calendari.

Aquest gran premi suposa el debut del cotxe que, amb pocs canvis, finalitzarà el mundial d'enguany. És a dir, si el cotxe no xuta aquí malament. S'hi arriba amb una distribució clara dels equips per rendiment en els 3 primers GP:

FERRARI
Ferrari està una mica per endavant de la resta (això si la fiabilitat els manté i Massa no fa de les seves...). Però ha de tenir molt clar que ser el més ràpid no serveix de res si no travesses la bandera de quadres.
BMW-MCLAREN
Per ara BMW ha demostrat fer un gran salt acostant-se i força al primer lloc (recordeu la pole de Kubica) i superar a McLaren en 2 de les 3 curses. De tota manera l'inclouria en el mateix nivell de rendiment per ara. A la mínima davallada de Ferrari o millora d'ells mateixos es poden trobar lluitant per la victòria en aquest mateix GP.

WILIAMS-TOYOTA-RED BULL-RENAULT-HONDA
Aqui hi ha un grup de 10 cotxes que es troben en un nivell de rendiment similar. El circuit,el pilot i l'estat dels pneumàtics és qui marca la diferència entre puntuar i no fer-ho. Segur que oferiran espectacle en aquest GP i durant la temporada. Alonso ho sap tot i que els seus amiguets de T5 i TV3 no ho vulguin veure...

FORCE INDIA-TORO ROSSO
Dos equips una mica més fluixos que els anteriors, no crec que puntuin si no hi ha un desastre. De tota manera force india promet millores i toro rossa estrena cotxe haurem d'esperar a veure si es poden integrar al grup mig

SUPER AGURI
Els pobres de la f-1 actual. No tenen els diners suficients per còrrer en aquesta categoria (han marxat patrocinadors...). Cosa extranya l'any passat van fer 4 punts, abans es deia que 1 punt durant la temporada assegurava la temporada següent, suposo que ara no és així. De fet no tenen totes les peçes de recanvi necessàries per mantenir adequadament els cotxes. Sense test previs és molt difícil mantenir-se en la categoría màxima...


Aquest cap de setman Massa lluitarà per guanyar la cursa dissabte fent la pole, Raikonnen maquinarà l'estratègia si ha de ser segon i BMW esperarà qualificar darrera dels Ferrari i esperar que el seu comportament amb el dipòsit ple els hi doni possibilitats. McLaren intentarà sortir davant de tot i poder dominar la cursa (com a Austràlia). La resta, com de costum, a veure-les venir i a intentar treure el màxim possible.


El que espero és que tingui més emoció que el de l'any passat. Els últims guanyadors han sigut:

07 Massa FER

06 Alonso REN

05 Raikonnen MCL

04-01 Scumacher FER

5 comentaris:

P ha dit...

tiu!! 2 posts en una setamana... que et trobes bé?

El grup de 10 cotxes aquest que dius, no vols dir que no t'has passat, Renault no te millor cotxe que Red bull per exemple?

Asimetrich ha dit...

Osti has tornat! que fuerteeeeeeeee

Bueno pos sí, estic d'acord. A falta de veure que han fet els de Renault amb les seves super-evolucions(que ja em diràs tu quina cosa, si fa o no fa tots els cotxes estarn evolucionats a montmeló)crec q la cosa estarà entre Ferrari, mclaren i BMW.

Tifosso ha dit...

Llindar, en aquestes tres curses que portem en dues d'elles Mark Webber (Red-Bull) ha acabat per davant, a Bahrein per més de 30 segons. Per ara ,a espera del que puguin canviar les evolucions, el renault només supera clarament els honda. Red Bull va per darrera per un motiu, el quart lloc d'Alonso a Austràlia (4 de 7) i les retirades de Coulthard en les últimes dues curses. Les evolucions poden ser importants ja que poden marcar les diferències. Renault diu saber on es troben els problemes, ja veurem...
Tot això queda supeditat a que no plogui a la cursa, aleshores el rendiment s'iguala entre 20 dels 22 cotxes...

P ha dit...

Tifosso, que en Webber quedi per davant no em diu que tingui millor cotxe, només que ha quedat per davant, pot ser es millor pilot que Alonso, no ho se. Tu que en penses?

Tifosso ha dit...

Home, llindar Mark Webber no és un mal pilot però dubto que tingui el nivell d'Alonso (és un idiota i no és el millor de la graella)però com a pilot és dels bons. La diferència de 30s demostra que el cotxe està a un altre nivell, ja sigui de prestacions pures o d'adaptacions al circuit