dimarts, 24 de març del 2009

Prèvia del 1er GP, Austràlia, comença la festa!!


Per fi s'ha acabat la pre-temporada i ens preparem per viure un dels campionats, a priori, més oberts i ajustats que es recorden. Abans d'abordar la prèvia del circuit en si, analitzem dues de les questions que han sorgit amb més força aquesta darrera setmana i que han donat un aire d'improvització total a la categoria "reina" del automobilisme.
1. El sorprenent rendiment dels Brawn GP
Reconec que el seu rendiment m'ha sorprès, podeu llegir com fa una setmana vaig escriure que lamentablement els veia al final de la graella fins almenys la temporada que ve. Doncs resulta que aquest equip que estava a punt de desparèixer i que, en teoria, va ensamblar un motor a cuita corrents fa els millors temps en test i és candidat a TOT en aquest primer GP. Que demostra això? Una de dos; o bé muntar en f-1 és molt més ràpid i fàcil del que ens havien fet creure tots aquests anys o bé o bé aquest cotxe és el resultat d'un llarg temps de treball a la rereguarda durant el 2008 en el reglament de 2009. Podeu pensar el que vulgueu però jo tinc clar que Honda ja tenia previst vendre l'equip i que tot ha sigut una comèdia (els motius no els veig clars..). Quin és el secret d'aquest vehicle? Doncs sembla ser que un difusor molt especial que es troba al límit de la legalitat (alguns mantenen que fora) però que de moment té llum verda. Això "prova" que havien fet una feina a consciència no? Ross Brawn és un geni de la F-1 i amb un equip sencer a les seves mans pot optar a tot, el seu renom ho diu tot; El Mag.
2. L'Amago de canvi de puntuació proposat per el senyor Bernie Ecclestone
Alarma, i grossa, en el món de la f-1 desencadenada per "l'amo" del circ, que vista una proposta raonable de la FOTA (assoc de pilots) en la que s'incrementava la diferència de punts entre el primer i segon (de 10-8 es passava a 12-9). Contraataca dient que donarà el mundial a qui guanyi més curses al llarg del mundial sense tenir en compte res més. (no serveix de res ser regular). Reaccions de tots els tipus (potser més en contra que a favor) per part d'equips i escuderies. Al marge de la mesura, opinable i discutible, preten que s'apliqui als 10 dies de proposar-la!!!!. És lo que té ser l'amo tu, al final però cedeix a les pressions múltiples i respon que d'aquí un any si que funcionarà així, agradi o no. Que en penseu del nou sistema de puntuació, afavorir la victòria fins on?? (penseu que en els últims 15 anys nomès hagues canviat el guanyador de l'any passat)
3. El KERS
Mai havia vist tanta varietat de criteris sobre un element tècnic. Alguns equips (ferrari, mclaren entre ells) defensen que serà imprescindible per a guanyar curses. D'altres diuen que no marcarà diferencies significatives (BMW) i d'altres creuen que és una nosa i no el muntaran ara per ara (Brawn GP). Vaig sentir dir al catedràtic Villadelprat que aquest element suma un pes d'uns 35 kg al vehicle i que per tant pot suposar un 0.8-1 s per volta de pèrdues. Ara bé els 80 CV que aporta durant 6.6 s poden suposar unes 0.4-0.6 s per volta. Amb aquest numeros no queda gens clar les ventatges de portar-lo, ara són simples orientacions, pot ser que ben muntat i en alguns circuits permeti guanyar temps i pot ser que una descàrrega de KERS a temps suposi un avançament.
Difícil fer pronòstics sobre el GP d'austràlia, és un circuit de frenada-acceleració de manera que el cotxe que tingui frenada estable i traccioni bé tindrà molt a guanyat. Diuen que els Brawn GP estaràn a dalt de tot. Jo crec que és possible veient el que s'ha vist, també Williams, Toyota i BMW arriven en un bon moment, Ferrari segur que hi serà i Alonso i el seu Renault poden sonar la sopresa (10 cotxes!!!). El que sembla clar (si es que alguna cosa sembla clara) és que a McLaren hi han problemes i tenen assumit que no podràn optar a la victòria. Jo no sñe si creure-m'ho, i vosaltres?
Els últims anys qui ja guanyat el gp inaugural s'ha emportat el mundial, Hamilton l'any passat i Raikonnen fa dos anys. Espero que hi hagi espectacle però que al final els primers cotxes en creuar siguin vermells!!!