dilluns, 30 de març del 2009

Primer cop de puny a la taula de Mr.Brawn

Animada primera cursa del mundial 2009 que va deixar clar el que ja s'intuia als últims tests amb algunes salvetats. El primer que cal dir és que per una vegada la FIA ha encertat amb els canvis de reglament i aquests han provocat un facilitament molt gran dels avançaments. Això juntament amb els "slicks" han fet de les curses de F-1 un espectacle que feia temps que no es veia. Per altra banda les protestes, sancions, etc.. no han estat excessives, tenint en compte que s'ha canviat la reglamentació aerodinàmica de nou.

Doblet de Brawn
Si algú dubtava dels temps en els test fets per la parella Button-Barrichello aquí tenen la prova de que l'equip ex-Honda no és un bluff. Gran cotxe en mans de bons pilots que, farts de portar carraques durant uns quants anys, han volgut demostrar que valen i que ,amb les condicions favorables, tenen molt a dir. A veure tots aquells que diuen que en Rubens ja hauría d'haver plegat fa dies. Que el problema d'Honda eren els pilots, etc... Que ho argumentin ara. Tot i la inapelable superioritat i el doblet cal dir que tenen tics d'equip debutant, pit stops lents i amb errades per exemple, i que Barrichello va sortir moolt lent i la va liar darrera seu. Tres grans personatges de la f-1 que han passat molt de temps a l'ombra i que estan motivats al 200% per demostrar el que valen. Ara ja no hi ha cap dubte favorits a absolutament tot! a partir d'ara.

Dia negre per l'scuderia
No va començar malament el dia per la scuadra de Maranello que va sortir molt bé (ús intel·ligent del KERS) i que es van posicionar bé per fer un bon paper (podi difícil i victòria impossible) i sumar uns bons punts a l'inici de mundial. El problema és que es sortia des de molt enrera amb poca benzina. Les coses es van començar a torçar per l'equip en l'estratègia aplicada a Massa que es va demostrar molt poc útil i que va suposar una pèrdua de temps. Per altra banda tot i aquesta errada el resultat no era dolent però un problema hidraulic (Massa) i un de mans (Kimi) van deixar l'equip amb 0-0 punts per 2n any consecutiu, l'any passat es van trobar a faltar aquests punts, que no passi el mateix ara...

BMW, Mclaren i Renault
BMW i Renault tenien (i tenen) moltes esperances posades en aquesta temporada que comença. El canvi de reglament és l'oportunitat de superar les diferències amb les escuderíes més grans (Mclaren i Ferrari) i optar a tot. Kubica va demostrar ser molt ràpid i tot i no disposar del KERS va fer la volta ràpida i va estar a punt d'acabar segon i qui sap si primer. Llàstima que es va enganxar a Vettel i tots dos es van veure forçats a abandonar una gran cursa. Vist en directe semblava que Kubica hagués intentat passar per on no es pot però resulta que el problema va ser que Vettel no va poder (o voler?) frenar i no va poder evitar l'impacte amb el Red Bull. Per altra banda Renault va demostrar que no està a prop dels primers, tampoc lluny i que Alonso és un dels millors pescant en aigues turbulentes. 5 lloc final després de la sanció a Trulli per avançar a Hamilton amb el SC en pista. Mclaren sembla haver superat els seus problemes i un ràpid Hamilton va demostrar, en cursa que és un pilot ràpid i que optarà a tot malgrat els problemes que encara arrastra el seu cotxe. Dels favorits és qui va sumar més punts (8). Gran paper de Vettel i dels Toro Rosso, també dels Williams. Es fa molt difícil fer pronòstics amb aquest panorama i el millor serà no descartar ningú. Això no ha fet més que començar i sembla que la cosa estarà molt renyida.

D'aqui una setmana a Sepang!