divendres, 31 de juliol de 2009

Torna el Kaiser!!!

Feia molt de temps que no escrivia al blog degut a que la suma de molta feina (laboral) i un canvi de casa recent, però ara que ha afluixat la feina i ja estic re-allotjat ja puc tornar a l'activitat blogera sobre la f-1 boja boja d'aquest any.

1. DOMINI DE RED BULL, DAVALLADA DE BRAWN I RECUPERACIÓ DELS GRANS

En les darreres curses hi ha hagut un increment de la igualtat present a la f-1. Red bull està un pas per davant, tant en qualifying com en cursa però en la resta de escuderies les diferencies són mínimes. Brawn ha perdut gas (diuen que no té € per pagar evolucions) però té una bossa de punts molt important i això la fa candidata al títol tot i que no torni a pujar a dalt de tot. Les millores aplicades a McLaren, Ferrari i Renault han millorat el seu rendiment i els ha de permetre lluitar per victòries (com la de Mclaren a Hongria) en breu.

2. MARXA DE BMW L'ANY QUE VE

BMW es retira, sembla ser que per problemes de diners. És curiós veure com els equips que es retiren per problemes econòmics són aquells que menys rendiment han donat. Evidentment que hi ha una relació entre resultats i guanys però crec que la raó és més esportiva (imatge d'un equip que no consegueix guanyar any rere any) que de diners. És probable que es doni un cas Brawn (per part de Peter Sauber) o que entri el Sr. Viladelprat amb l'epsilon euskadi al seu lloc (excelent notícia en qualsevol cas per la f-1)

3. LESIÓ DE MASSA, RETORN DEL KAISER

Realment impressionant l'accident que va patir Massa dissabte passat a Hungaroring, l'impacte d'una molla de més de 20cm contra el seu casc li va produir un traumatisme craneoencefàlic greu amb hematoma intracraneal i lesió del nervi òptic. No se sap el temps que estarà de baixa o si podrà tornar a pilotar. De moment evoluciona molt favorablement, però cal recordar que els requisits mèdics per pilotar un f-1 són molt estrictes. Sempre m'ha caigut bé en Felipe, va ser un bon escuder de Schumacher i ha demostrat ser un pilot molt ràpid (sobretot a una volta),potser si que l'aigua li causa més problemes del compte o que és una mica incosistent, però va col·laborar de manera significativa en el mundial 2007 de Raikonnen i quasi aconsegueix el 2008. Desitjant que es recuperi, la notícia de la "rentree" del Kaiser per substituir-lo és tota una bomba. Al marge del rendiment que demostri, aquest home atraurà molts focus cap al seu retorn i impulsarà aquesta f-1 extranya d'aquest any. Gran notícia per un fan com jo, però no espero que rendeixi molt ja que per molt bo que fos (que ho era) no està entrenat i no coneix el cotxe com els pilots titulars. Ara si algú es capaç de treure-li els colors a Raikonnen és ell, segur.

4. SANCIÓ A RENAULT PEL GP DE VALÈNCIA

Greu imprúdencia i negligència la que protagonitzat l'equip francès a Hongria, van deixar sortir a Alonso sense acollar una roda i no van comunicar res pel "team radio", en comptes d'informar a Alonso del problema i dir-li que es fes a una banda, van callar i Alonso va continuar fins que el cubre-cadena i després la roda van saltar causant una situació de perill greu (fa 2 setmanes es va matar un pilot de f-2 per l'impacte d'un pneumàtic). Sanció per l'equip que a falta de recurs, no podrà còrrer a València, espero que la FIA sigui coherent i mantingui una sanció que és justa. Hi ha qui reclama la mateixa sanció per Brawn per la molla que va causar la lesió a Felipe. Són casos completament diferents. No es pot controlar que un vehicle s'avariï, punxi o que es desprengui un element fixa't al fons pla. Si es pot controlar que un mecànic acolli una roda o que si no ho fa es comuniqui al pilot i que no surti de pista i no causi perill a la resta.


Ho sento per Badoer i Gené però disfrutaré moooooooooooooolt tornant a veure al més gran de nou a les pistes.

1 comentari:

Albertinho ha dit...

Tio al final res de Kaiser a les pistes, es va tirar enrere. Per mi que s'havia sobrepassat amb els frankfurts i les cerveses!!

Per cert. goblin77 s'ha reactivat! ;)