dilluns, 20 d’abril de 2009

Doblet de Red-Bull en l'infern de Shangai

Quina cursa!!!
Abans que res s'ha de tenir en compte que la cursa es va còrrer en unes condicions molt difícils i que qualsevol pilot que cometès errades en aquestes condicions (Sutil, Alonso, Hamilton, Button, etc...) ha de quedar automàticament disculpat ja que la quantitat d'aigua que hi havia a la pista era molt gran i la visibilitat quasi nul·la, de manera que conduir els monoplaces en aquestes condicions era molt i molt complicat.
En aquestes condicions el joveníssim Vettel (22 anyets) va donar la primera victòria a Red Bull i la seva segona particular. Després de guanyar al temple de la velocitat de Monza amb un Toro Rosso, ha tornat a fer-ho després de sortir de la pole i pilotar de manera impecable malgrat les condicions del circuit xinès. Weber fa fer tot el possible per acostar-s'hi pero el ritme de cursa que va imprimir el alemany va ser impossible. Aquest doblet ha de fer callar les boques de Renault i de Ferrari que acusen a Brawn i al doble difusor de destrossar la f-1. Aquest equip no munta doble difussor i ahir va donar tota una lliçò de velocitat, estratègia i habilitat. Els Brawn van anar força bé i van finalitzar 3r i 4rt i tot i que no van rendir com en les curses anteriors la veritat és que van anar força bé i van deixar els rivals (Mclaren, Williams, Toro rosso) a una distància suficient. Els Mclaren van millorar el seu rendiment i van acabar 5 i 6 amb Kovalainen per davant. La nota negativa per Renault, Alonso va dissenyar dissabte una estratègia arriscada que en sec haguès tingut possiblitats d'anar bé pero al ploure es va veure arruinada. Va trigar massa en canviar-la i es va veure penalitzat. Va fer una bona cursa des de darrera (com acostuma a fer) però no es va lliurar de les errades i va quedar fora dels punts. Piquet no es va veure capaç de mantenir el cotxe a pista i diuen que està més fora que dins de l'equip. Els va doldre veure com Red Bull (un equip amb el seus motors) feia un doblet mentre ells quedaven fora dels punts.

0 punts de 45 com a constructor i 0 de 25 com a pilots, aquest es el trist balanç de la scuderia en 3 curses, no es recorda un inici tant llastimòs des de fa molt de temps. Massa va sortir des de darrera, pero amb una bona estratègia estava en bones posicions però el cotxe es va parar de cop deixant-lo fora. Raikonnen des de la 3 volta es va queixar que el cotxe no estava fi i que patiria per portar-lo a la meta. La seva situació (i la de Mclaren en menor mesura) mereix un post a banda, "La fi de les grans escuderies?"

Ara no hi ha molt de temps per pensar-s'ho, aquesta setmana es corre a Bahrein (amb horaris europeus, Pere). Ferrari ha provat quasi sol aquest estiu a Shakir pero els tifossos ja no ens creiem res.Amb 3 curses disputades ja es moment de posar la classificació tant de pilots com de constructors. Segur que serà emocionant (com totes les de aquest any)