dijous, 2 d’abril del 2009

Prèvia al Gp de Malaisia

La f-1 ha començat i ha començat al 100%, amb dues curses en dues setmanes. Després de la impecable victòria de Brawn i de la bona impressió causada per la competició en la primera cursa de la temporada, ens trobem amb el GP de Malaisia.
És un circuit completament diferent al de Melbourne i per això es diu que si un equip guanya aquestes dues curses amb solvència, vol dir que tenen un cotxe molt equilibrat i que per ara està un pas per davant i que si no hi posen remei els altres implicats, agafaran distància en les primeres curses. És un traçat amb una climatologia particular (altes temperatures i humitats que posen en problemes els sistemes de refrigeració de frens i mecànica) i amb la possibilitat de pluges torrencials en qualsevol moment. És un circuit ràpid amb una secció que sempre ha donat espectacle i avançaments (el final del hairpin entre les dues rectes llargues). Ademés ara han canviat l'hora i es pot veure a les 11h (hora catalana).

Per si fos poc amb l'event esportiu s'han sumat dos aspectes "extra-curses" que han acabat d'escalfar l'ambient previ a la cursa.

1. El doble difusor
La victòria dels Brawn ha encès una polèmica ,que ja existia anteriorment, sobre la interpretació que ha fet Brawn (i Toyota i Williams) de la legislació referent a aquesta peça del monoplaça. La FIA ja va donar el vist-i-plau abans de la primera cursa i els comissaris de Melbourne ho van ratificar. No m'imagino que ara un tribunal d'apel·lació (advocats + comissaris) tiri enrera un aspecte que la FIA ha considerat legal i uns comissaris de cursa també. La intensitat amb la que estàn treballant els equips demandants amb un doble difusor per a ells demostra que estàn convençuts de la seva legalitat. Brawn els hi ha passat la mà per la cara i això cou a can Ferrari i Renault. Alonso ja ha dit que el dia 14 (dia del veredicte) es decidirà el mundial ja que si ho declaren legal guanyaràn totes les curses. Penòs el paper de Alonso i Briatore. S'ha de saber acceptar que a vegades els altres ho han fet millor que tú. Veurem com evoluciona.

2. Exclusió de Hamilton
La sanció a Trulli per avançar a Hamilton en presència del Safety ha sigut retirada al comprovar que McLaren i Hamilton van "enganyar" a Trulli per deixar-lo passar per provocar la sanció. S'ha de dir que en aquest cas ni el pilot ni l'equip tenen perdó i que mereixen més càstig que la pèrdua dels punts del GP en questió. Crec que en aquests casos s'hauria de ser molt més dur i sancionar amb properes pèrdues de punts.

Aquest cap de setmana hi haurà una bona cursa, sessió de qualifiació afegida. Esperem la recuperació de Ferrari, el paper dels Brawn i com es comporten aquests vehicles (KERS inclòs) en un circuit ja molt més estandard.

Els últims guanyadors han sigut;

2008 Kimi Raikonnen (Ferrari)
2007 Fernando Alonso (McLaren)