dilluns, 6 d’abril de 2009

Mitja victòria de Brawn i enfonsament tifosso

Les previsions fetes per Kubica (i altres pilots) es va acomplir i l'hora de la cursa (mitja tarda) va acabar condicionant la cursa fins a un extrem. El clima de Sepang (bàsicament Monzonic) inclou, en aquesta temporada, pluges torrencials diàries a mig vespre. Al final la cursa es va haver de suspendre per questions climatologiques amb més de 20 voltes per disputar. En aquestes condicions (- de 75% de cursa realitzada) s'agafa la classificació de la última volta complerta (l'anterior a la suspesa) però la puntuació es divideix per la meitat. El que no entenc és que es trigues més de 45 minuts en decidir una cosa que estava clara, no es pot còrrer sense visibilitat. Tot i que aquestes curses són una loteria (canvis de rodes, accidents, etc...) hi han pilots/equips que compren més numeros que d'altres i per això el resultat final és el que és. Button i Brawn han demostrat que són el conjunt més ràpid en una cursa "plana" en un circuit com Albert Park i en una cursa "loteria" en un traçat com Sepang. Veient com dissabte va quedar la qualificació s'ha de deixar molt clar que hi han grans pilots que havíen passat desaparcebuts fins ara degut al baix rendiments dels equips amb l'antiga normativa. Vettel, Rosberg, Button, Glock, Trulli són tots bons pilots, el problema és que no es poden demostrar com a tal quan les coses van torçades.

1. Enfonsament Tifosso TOTAL
Les coses a can "cavallino rampante" no poden anar pitjor. Acaben de encadenar un quatruple 0 en les dos primeres curses (feia 17 anys que no passava). dissabte van calcular malament el temps de la Q1 i Massa es va veure eliminat fulminantment a la primera de canvi. Inaudit en un equip seriòs que preten guanyar-ho tot. Per acabar-ho d'adobar diumenge Raikonnen, que no duia una mala progressió, va veure com EN SEC li col·locaven pneumàtics de mullat i els destrossava abans de que l'aigua estiguès present al circuit. Això li vo costar una volta, i va deixar clar que encara que després de la suspensió de la cursa es tornès a sortir ell no ho faria. Es veritat que nomès són dos curses pero els tifossos no tol·leraran aquest rendiment gaire més. La gazzetta dello sport ho té clar, han perdut la bruixola i rodaran caps de seguir així. El problema és que Brawn està a 25 punts i Button a 15. Són molts punts i després es troben a faltar.

A veure com evoluciona fins al GP de la Xina aquest món, reclamacions i sancions encara possibles.