dilluns, 15 de setembre del 2008

Spa, Monza i més...

Ja torno a ser aquí. He estat a fora uns dies i per això no he pogut publicar els post corresponents a dos dels millors gp's del any i que posen fi a la temporada a Europa. El mundial es decidirà, com és normal, a les curses asiàtiques i al Brasil.

Spa

No el vaig veure sencer però pels resums es podria resumir en domini de Raikonnen fins que es va mullar la pista a 6 voltes pel final, aleshores (això ho he vist integrament) el pilot vermell redueix el ritme de manera brutal i Hamilton l'enganxa. La veritat és que poc podia fer per defensar-se amb al diferència de ritme que hi havia. Hamilton es va encegar i alerta!!! va tallar una chicane, i tot i que es va deixar passar per Raikonnen, els comisaris van considerar que va guanyar temps en aquella acció (el reglament ho penalitza amb un drive-trough), al faltar 3 voltes no es podia aplicar aquesta sanció i per això es va aplicar després de la cursa sumant 25 segons al temps de Hamilton (el que es perd en un drive trough + u -) i deixant-lo tercer. Pot semblar una victòria de Massa als despatxos però per mi és l'aplicació d'un reglament que fa temps que existeix a la f-1 (pots tallar una chicane en cas de necessitat però no pots guanyar ni TEMPS ni POSICIÓ). A Hamilton li va sentar malament i va carregar contra Raikonnen (que al final va fer cap contra el mur) però crec que no tenia ni té raó. Així doncs victòria de Massa que el deixava a nomès 2 punts del mundial abans de Monza.

Monza

Monza és el temple de la velocitat, un circuit únic, el més antic i ràpid del mundial. Per mi el millor de tot el mundial, on els cotxes van més d'un 70% a fons i on un petit descuit et porta fora de pista. El més ràpid si, però per còrrer cal que la pista estigui seca, cosa que aquest any no es va donar. Aigua i més aigua. En aquestes condicions els cotxes s'igualen i el que compta són les mans del pilot. Basant-se amb això, és just reconèixer que Vettel va tenir les mans d'or al traçat italià. També la vista de sortir el primer a la Q2, de manera que va còrrer quan hi havia menys aigua a pista. Hamilton i Raikonnen van dormir-se i al sortir a la Q2 hi havia tanta aigua que era impossible fer els temps de Vettel o quedar entre els 10 primers. Ho va aconseguir Massa, tot i que només sisè, no li agrada l'aigua i no se li pot demanar més. A la cursa es va limitar a aguantar la posició i va quedar sisè també. Hamilton va sortir molt fort, tenia un ritme molt superior i ràpidament es va posar entre els 7 primers, però Mclaren va creure que seguirira plovent i van dissenyar una parada. Al no ploure més i assecar-se la pista van haver de parar una segona vegada per canviar les rodes de "full-wet" per unes de "mid-wet". 25 segons que el van deixar darrera de Massa, a qui te nomès a un punt miserable. Diuen que el guanyador del GP Vettel és el nou Scumacher, per mi és massa aviat dir-ho però és evident que ahir va fer una cursa increible amb un toro rosso i que va guanyar de manera mooooolt merescuda, segur que l'any que ve està en un equip dels "grossos" o si no ells s'ho perden. Enhorabona.

Mundial apretadíssim a 5 curses pel final, 1 punt entre els dos candidats, un Mclaren que resa als Deus de la pluja i un Ferrari que resa als mateixos Deus però en sentit contrari. Jo aposto per Massa, però reconec que "la scuderia" no està fina i Raikonnen, en el pitjor moment de la seva carrera esportiva. Espavileu-vos o el Obama s'ho emportarà tot cap a Anglaterra.

3 comentaris:

P ha dit...

Ep, bona tornada! D'Spa només vaig veure l'acció final i la veritat és que no m'agraden aquestes decisions als despatxos com tu dius. Ho he vist fer molts cops lo de saltar-se una chicane i si després deixes passar al cotxe i no guanyes avantatja no es sanciona... no se, crec que volien apretar una mica el mundial. El de Monza si que el vaig veure i com sempre, quan la pista esta mullada veus curses més espectaculars. Ja les podrien regar sempre jeje! com els camps de futbol que reguen la gespa abans dels partits.

P ha dit...

Avui he vist aquesta enquesta a MD, quina és la teva opinió experta?

Tifosso ha dit...

En aquest cas (compartir motor o altres elements)no crec que hi hagi una opinió experta, simplement opinions. Crec que la f-1 ha tingut sempre un paper de desenvolupament de tecnologia que després les marques han aplicat a les sèries. Per exemple, ferrari ha construit cotxes amb el motor de f-1 (amb modificacions clar) i utilitza aquests coneixements per desenvolupar cotxes de carrer. Jo estic en contra de qualsevol cosa que "unifiqui" els monoplaces, ja siguin rodes (fa un parell d'anys podies triar bridgestone o michelin) i encara més el motor. Hi ha qui creu que igualant mecànicament els vehicles les curses guanyarien emoció,jo crec que no, la clau està en l'aerodinámica, si el cotxe no es pot separar ni un milímetre per que si ho fa perd tota adherencia, tant hi fa el motor que porti. Això mereix un post...